Urokliwe jeziora
Zobacz
zdjęcia jezior z lotu ptaka i zastanów się, czy nie
chciałbyś tam być, pływać i zwiedzać tej wspaniałej krainy. Przestrzeń
dookoła, wiatr we włosach i woda. Poczucie wolności, piękna przyrody,
oraz urokliwe miejsca, gdzie można poczuć ciszę i spokój.
Jednocześnie możliwość miłego spędzenia czasu w gwarnych i
rozśpiewanych portach i marinach.
Umowa czarteru jachtu
Rodos 940 “Absolut” Nr rej. S 17
Umowa czarteru jachtu zwana dalej Umową
zawarta dnia 30.02.2029
r pomiędzy:
1. Właścicielem jachtu - Tu w orginale znajdują się dane właściciela jachtu.
2.a
PT Tu w orginale znajdują się dane osoby wynajmującej jacht.
Nr dow. osob. .............................. Numer
patentu .............................. Tel. ...............................
Przedmiotem najmu jest jacht typu Rodos 940 Nr rej.
S 17
Z wyposażeniem wyszczególnionym w Protokole
przekazania/przejęcia jachtu.
Jacht znajduje się na przystani OW
Wodnik Ruciane Nida Aleja
Wczasów 13,
tam rozpoczyna się czarter jachtu i tam następuje zakończenie czarteru po
zdaniu jachtu.
Czarter rozpocznie się dnia 30.02.2029 o
godzinie 14:00.
Czarterujący zwróci jacht dnia 31.02.2029 do
godziny 10:00
W wypadku wynajęcia jachtu bez masztu, zwrot łódki
następuje do godziny 9:00.
Koszt najmu jachtu wynosi XX xx XX zł słownie / IKS iks IKS złotych /
Wpłacono zadatek w wysokości XXX zł, resztę należności / XXX zł / należy
wpłacić na to samo konto co zadatek do dnia / dwa miesiące przed terminem czarteru/
r. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie
rozwiązuje niniejszą umowę bez wypowiedzenia.
Obowiązuje kaucja w
wysokości 500 zł, która jest wpłacana przy przejmowaniu jachtu i zwracana
po bezszkodowym zdaniu tego jachtu.
Informuję, że w TUiR WARTA S.A. udział własny / franszyza / w szkodzie
wynosi 860 zł.
Udział ten pokrywa sprawca szkody, czyli osoba prowadząca jacht w momencie
zdarzenia.
Gorąco zachęcam
do posiadania ubezpieczenia OC w życiu prywatnym, na okoliczność
czarteru jachtów, ubezpieczenie takie zwolni prowadzącego jacht od konieczności
pokrycia udziału własnego w szkodzie.
Przed podpisaniem protokółu zdania-
przejęcia jachtu, należy zapoznać się z jego treścią.
Szczegóły przejęcia i
zdania jachtu oraz odpowiedzialności za szkody wynikłe z winy czarterującego
zawarte są w Regulaminie czarterów ,
który znajduje się na odwrotnej stronie niniejszej Umowy i z którym
Czarterobiorca jest zobowiązany się zapoznać i go przestrzegać, co przyjmuje do
wiadomości i potwierdza swoim podpisem.
Czytelny podpis osoby czarterującej jacht Podpis
właściciela jachtu
Niniejszą
umowę należy podpisać i jeden z podpisanych egzemplarzy odesłać na adres:
Dariusz Kwiatkowski, ul. Rybacka 3/3 12-220 Ruciane Nida albo w
formacie PDF na e-mail : campari@wb.pl
Umowa czarteru
jachtu - Regulamin czarteru.
Rodos 940 “Absolut” Nr rej. S 17
1. Umowa czarteru staje się obowiązująca po opłaceniu przez Czarterującego całej kwoty za czarter jachtu wraz kaucją gwarancyjną określoną w Umowie.
2. Armator zobowiązany jest do wydania Czarterującemu jachtu w stanie umożliwiającym bezawaryjne i bezpieczne żeglowanie.
3. Czarterujący w momencie odbioru jachtu musi okazać Umowę, uprawnienia do prowadzenia jachtu, dokument tożsamości którego numer wpisany został w Umowie, dowód wpłaty należności za czarter.
4. W wypadku niemożności wyczarterowania jachtu określonego w Umowie z przyczyn zależnych od armatora zastrzega on sobie prawo do dostarczenia jachtu o podobnym standardzie i wyposażeniu w ciągu 24 godzin.
5. W wypadku rezygnacji z najmu jachtu na dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia czarteru, Czarterujący otrzyma zwrot wpłaconej zaliczki. Armator zwróci Czarterującemu opłatę za przerwę wynikłą w czarterze jeżeli jest ona spowodowana z winy armatora i jeżeli trwa ona dłużej niż 24 godziny.
6. Podczas czarteru Czarterujący zobowiązany jest do dbania o jacht i użytkowania go zgodnie z dobrze pojętą praktyką i etykietą żeglarską. Ma obowiązek zapoznać się z instrukcjami obsługi maszyn i urządzeń, które znajdują się na wyposażeniu jachtu. Czarterujący odpowiada materialnie za stan jachtu i jego wyposażenia.
7. Armator nie zapewnia serwisu „na szlaku”, w wypadku powstania awarii należy skontaktować się z armatorem celem ustalenia sposobu i miejsca jej usunięcia. W wypadku uszkodzeń powstałych z winy Czarterującego ponosi on odpowiedzialność finansową za wynikłe szkody. Zobowiązany jest on do ich zgłoszenia armatorowi, pod rygorem poniesienia kosztów ekspresowej naprawy w wypadku braku wcześniejszego zgłoszenia awarii lub uszkodzenia jachtu.
8. Armator zastrzega prawo wymiany elementów i urządzeń stanowiących wyposażenie jachtu, w razie ich awarii, na inny sprawny sprzęt lub urządzenia w miejsce uszkodzonych / przykład: silnik, lodówka, ogrzewanie itp. /.
9. Czarterujący nie może podnajmować najmowanego jachtu, brać udziału w regatach na najmowanym jachcie oraz wprowadzać zwierząt na jacht bez zgody armatora.
10. Jacht należy zdać w miejscu i terminie określonym w Umowie. W przypadku spóźnienia Czarterujący jest zobowiązany do pokrycia opłaty za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia w wysokości 30 zł. W wypadku przekroczenia terminu zwrotu jachtu powyżej 8 godzin Czarterujący zostanie obciążony karną odpłatnością w wysokości 300% dziennego czarteru, podobna opłata obowiązuje za każdy rozpoczęty dzień przekroczenia.
11. Wynajęcie i zdanie jachtu następuje na podstawie Protokołu przekazania/przejęcia jachtu w którym wymieniony jest cały sprzęt znajdujący się na jachcie oraz stan jachtu. Protokół ten jest sporządzany w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach. Przy przejęciu jachtu Czarterujący powinien sprawdzić sprzęt wymieniony w Protokole przekazania/przejęcia jachtu i podpisać własnoręcznie jego stan i ilość .Protokół ten będzie stanowił podstawę do oceny stanu jachtu i sprzętu przy jego zdawaniu. Za braki i uszkodzenia ujawnione po podpisaniu Protokołu przekazania/przejęcia jachtu odpowiada Czarterujący i zobowiązany jest do ich usunięcia lub pokrycia strat wg cen określonych w Protokole. Brak Protokołu przekazania/przejęcia jachtu po zakończonym czarterze obciąży Czarterującego wszelkimi stwierdzonymi brakami i uszkodzeniami.
12. Czarterujący zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcjami używania sprzętu, a w razie ich braku, używać sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem i zdrowym rozsądkiem.
13. Szczególnie dokładnie należy zapoznać się z trybem postępowania w przypadku kolizji lub kradzieży. Zaniechanie lub błędne postępowanie w przypadku kolizji lub kradzieży może doprowadzić do utraty odszkodowania. W takim wypadku wynikłe straty pokrywa Czarterujący jacht.
14. Kaucja zostanie zwrócona Czarterującemu po bezszkodowym zdaniu jachtu. W innym razie z kaucji zostanie odliczona suma strat jakie spowodował Czarterujący. W wypadku braku wyceny szkód, armator wstrzymuje zwrot kaucji do czasu wyceny szkód (wycena przez rzeczoznawcę na koszt Czarterobiorcy).
15. Z uwagi na fakt że jacht bardzo często wychodzi w
czarter tego samego dnia którego wrócił z poprzedniego czarterujący ma
obowiązek naładować akumulator / akumulatory i zwrócić je z napięciem minimum
12,5 V.
Akumulator rozładowany poniżej 11,5 V
będzie obciążony opłatą 100 zł, a poniżej 10V opłatą 200 zł.
16. Czarterujący zobowiązany jest zwrócić jacht wysprzątany, gotowy do następnego rejsu, lub pokryć koszty sprzątania jachtu (w wysokości 150 zł ).
17. Zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej. Strony zobowiązują się do rozwiązywania sporów polubownie, a w braku polubownego załatwienia sprawy rozstrzygnie ją Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej.
18. Umowa z Regulaminem czarteru oraz Protokół przekazania/przejęcia jachtu są sporządzane w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach i w takiej formie podpisane przez każdą ze stron.
=====================================================================
Umowa wynajęcia jachtu
Maxi 95 Bosse 2
Umowa wynajmu prywatnego jachtu Bosse 2, zwana
dalej Umową, zawarta dnia xx r. pomiędzy:
1.Właścicielem jachtu - Tu w orginale znajdują się dane właściciela jachtu.
2.
a PT Tu w orginale znajdują się dane osoby wynajmującej jacht.
Nr
dow. osob. ............................. Numer patentu ................................ Tel. ..................................
Przedmiotem
najmu jest jacht typu Maxi 95 „ Bosse 2” nr rej POL 20988
Z wyposażeniem wyszczególnionym w Protokole
przekazania/przejęcia jachtu.
Jacht znajduje w Marinie Kamień Pomorski, Aleja Mistrzów Żeglarstwa 2 72-400 Kamień Pomorski. Tam rozpoczyna się i kończy wynajem jachtu i tam następuje jego zdanie.
Wynajem
rozpocznie się dnia xx.07.20xx od godziny 14:00.
Wynajmujący zwróci jacht dnia xx.07.20xx do godziny 10:00
Wynajmujący przejmuje jacht z pełnym zbiornikiem paliwa i ma obowiązek zwrócić
jacht z pełnym zbiornikiem paliwa potwierdzonym fakturą zakupu.
Koszt najmu jachtu wynosi xxx zł /słownie – .............................................
zł/.
Należności
proszę wpłacić na konto xxx do dnia xx.06.20xx.
Obowiązuje kaucja gwarancyjna w wysokości 1000 zł, która jest zwracana po
bezszkodowym zdaniu jachtu potwierdzonym protokołem.
Szczegóły przejęcia i zdania jachtu oraz odpowiedzialności za szkody wynikłe z winy wynajmującego zawarte są w Regulaminie wynajmu , który znajduje się na odwrotnej stronie niniejszej Umowy i który Czarterobiorca jest zobowiązany znać i przestrzegać, co potwierdza własnoręcznym podpisem.
Czytelny podpis
osoby wynajmującej jacht
Podpis
właściciela jachtu
Niniejszą umowę należy
przeczytać, czytelnie podpisać i jeden z podpisanych egzemplarzy odesłać na
adres:
Dariusz Kwiatkowski, ul. Rybacka 3/3
12-220 Ruciane Nida lub w formacie PDF na adres; campari@wb.pl
Umowa wynajmu
jachtu - Regulamin wynajmu.
Maxi 95 „Bosse 2”.
1. Umowa wynajmu
staje się obowiązująca po opłaceniu przez Wynajmującego całej kwoty za najem
jachtu wraz z kaucją gwarancyjną określoną w Umowie.
2. Armator zobowiązany jest do wydania Wynajmującemu
jachtu w stanie umożliwiającym bezawaryjne i bezpieczne żeglowanie. Jacht jest
jachtem prywatnym, nie posiada karty bezpieczeństwa, ale jest wyposażony w
środki bezpieczeństwa oraz przyrządy i urządzenia pozwalające na bezpieczne
pływanie po akwenie standardowym / Zalew Szczeciński, Kamieński, Jez. Dąbie
/ inne akweny tylko z
odpowiednimi uprawnieniami i na odpowiedzialność skipera .
Jacht posiada ubezpieczenie OC armatorskie, dodatkowe ubezpieczenia są w gestii
osób Wynajmujących jacht.
3. Wynajmujący w momencie odbioru jachtu musi okazać
Umowę, uprawnienia do prowadzenia jachtu, dokument tożsamości który widnieje w Umowie. Jeżeli trasa rejsu wykracza
poza standardowe akweny, Wynajmujący we własnym zakresie przygotowuje mapy
morskie i inne niezbędne pomoce na rejon planowanego rejsu.
4. W wypadku rezygnacji z najmu jachtu na trzy miesiące
przed terminem rozpoczęcia wynajmu, Wynajmujący otrzyma zwrot wpłaconej
zaliczki, w innym wypadku zaliczka zostanie zwrócona gdy uda się sprzedać
zarezerwowany termin innej osobie. Armator zwróci Wynajmującemu opłatę za
przerwę wynikłą w czarterze jeżeli jest ona spowodowana z winy armatora i jeżeli trwa ona dłużej niż 24 godziny.
5. Wynajmujący zobowiązany jest do dbania o wynajęty
jacht i użytkowania go zgodnie z dobrze pojętą praktyką i etykietą żeglarską.
Ma obowiązek zapoznać się z instrukcjami obsługi maszyn i urządzeń, które
znajdują się na jachcie. Wynajmujący zobowiązany jest do zapoznania się z
instrukcjami używania sprzętu, a w razie ich braku, używać sprzęt zgodnie z
jego przeznaczeniem i zdrowym rozsądkiem. Wynajmujący odpowiada materialnie za
stan powierzonego mu jachtu i jego
wyposażenia.
6. W wypadku powstania awarii
należy skontaktować się z armatorem celem ustalenia sposobu i miejsca jej
usunięcia. W wypadku uszkodzeń powstałych
z winy Wynajmującego ponosi on odpowiedzialność finansową za wynikłe szkody.
Zobowiązany jest on do ich zgłoszenia armatorowi, pod rygorem poniesienia
kosztów ekspresowej naprawy w wypadku braku wcześniejszego zgłoszenia awarii
czy uszkodzenia jachtu.
Armator, ze zrozumiałych względów, nie zapewnia serwisu na szlaku co
Wynajmujący powinien wiedzieć brać pod uwagę przy planowaniu swojego rejsu.
7. Osoba pełniąca na jachcie
rolę Kapitana jest zobowiązana zapewnić
taki stan załogi, aby na jachcie była osoba lub osoby posiadające wiedzę i
uprawnienia żeglarskie konieczne do bezpiecznego odbycia planowanego rejsu i
ewentualnego pełnienia funkcji oficerskich. Nie spełnienie powyższych wymagań
powoduje rozwiązanie niniejszej umowy. Wynajmujący nie może podnajmować najmowanego jachtu,
brać udziału w regatach lub szkoleniach na najmowanym jachcie oraz wprowadzać
zwierząt na jacht bez zgody armatora. (zapewnienie dodatkowego ubezpieczenia jachtu i
załogi na czas trwania regat lub szkoleń
należy do Wynajmującego).
8. Jacht
należy zdać w miejscu i terminie określonym w Umowie. W przypadku spóźnienia
Wynajmujący jest zobowiązany do pokrycia karnej opłaty za każdą rozpoczętą
godzinę opóźnienia w wysokości 50 zł.
W wypadku przekroczenia terminu zwrotu jachtu powyżej 8 godzin Wynajmujący
zostanie obciążony karną odpłatnością w wys. 300% dziennego najmu. Taka
sama opłata obowiązuje za każdą kolejną rozpoczętą dobę.
9. Wynajęcie i zdanie jachtu następuje na podstawie Protokołu przekazania/przejęcia jachtu
w którym wymieniony jest cały sprzęt znajdujący się na jachcie oraz stan
jachtu. Protokół ten jest sporządzany w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach.
Przy przejęciu jachtu Wynajmujący powinien sprawdzić sprzęt wymieniony w Protokole i podpisać własnoręcznie jego stan i
ilość .Protokół ten będzie stanowił podstawę do oceny stanu jachtu i sprzętu
przy jego zdawaniu. Za braki i uszkodzenia ujawnione po podpisaniu Protokołu odpowiada Wynajmujący i
zobowiązany jest do ich usunięcia lub pokrycia strat. Brak Protokołu po
zakończonym czarterze obciąży Wynajmującego wszelkimi brakami i uszkodzeniami.
10. Szczególnie uważnie należy postępować w przypadku
kolizji. Zaniechanie lub błędne
postępowanie w takich przypadkach może doprowadzić do utraty ubezpieczenia. W
takim wypadku wynikłe straty pokrywa wynajmujący jacht.
11. Kaucja zostanie zwrócona Wynajmującemu po bezszkodowym
zdaniu jachtu. W innym razie z kaucji zostanie odliczona suma strat, jakie
spowodował Wynajmujący. W wypadku braku wyceny szkód, armator wstrzymuje zwrot
kaucji do czasu wyceny szkód (wycena przez rzeczoznawcę na koszt
Czarterobiorcy).
12. Wynajmujący zobowiązany jest zwrócić jacht w wyznaczonym
terminie, gotowy do następnego rejsu.
Jacht powinien mieć pełne zbiorniki: paliwa i wody oraz naładowane akumulatory.
Wynajmujący powinien zwrócić jacht wysprzątany lub pokryć koszty jego
sprzątania w wysokości 200 zł.
13. Armator nie ponosi odpowiedzialności za warunki
pogodowe i wodne panujące na Zatoce Pomorskiej i Zalewie Kamieńskim oraz
przerwy w żegludze jakie takimi warunkami mogą być spowodowane.
14. Zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej.
Strony zobowiązują się do rozwiązywania sporów polubownie, a w braku
polubownego załatwienia sprawy rozstrzygnie ją Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej.
15. Umowa z Regulaminem wynajmu oraz Protokół
przekazania/przejęcia jachtu są sporządzane w dwóch jednakowo brzmiących
egzemplarzach i w takiej formie podpisane przez każdą ze stron.
ron.
Przykładowy Protokół przekazania/przejęcia jachtu.
Przykład jachtu mazurskiego.
Protokół sporządzony do Umowy czarteru PT……………......….……………………….............................................
2.
Silnik pomocniczy firmy ..............................................................
nr fabryczny .......................................................
3.
Środki ratunkowe – kamizelki 5 szt. koło
ratunkowe, gaśnica proszkowa 1szt, apteczka.
4.
Żagle – grot i fok na sztywnym sztagu, bramka +
talia do kładzenia masztu, odbijacze 5 szt.
5.
Talia grota, 2 kotwice z liną, 2 cumy, tent na
bom, 2 pagaje bosak, korba do kabestanu.
6.
Akumulator, układ ładujący akumulator, przedłużacz, radio.
Wyposażenie kambuzowe :
Garnki .......... szt. patelnia .........pokrywek, cedzak, deska do krojenia, korkociąg, otwieracz do konserw, nabierka, przeciskacz do ziemniaków, noże kuchenne ......... szt., półmisek mały, półmisek duży, miska, czajnik, butla gazowa..............
Zastawa: talerze głębokie 6 szt. talerze płytkie 6 szt. kubeczki 6 szt.,.
Sztućce: widelce, łyżki, noże, łyżeczki - po 6 szt., pojemnik na sztućce.
Inne wyposażenie: WC chemiczne, koc, zmiatek z
szufelką, saperka, szczotka do szorowania, kanister na wodę, kanister na paliwo
z lejkiem, stolik kokpitowy.
W związku z
faktem, że jachty często wychodzą w rejs tego samego dnia w którym wróciły z
poprzedniego rejsu, zwracam się do Was, Szanowni Czarterowicze, o ładowanie akumulatorów co 2 – 3
dni, a zwłaszcza o dobre naładowanie akumulatora (ów) na koniec rejsu, tak aby
następny czarterujący miał w pełni sprawny akumulator. Nie naładowanie akumulatora będzie obciążane kwotą 30 zł. Nadmierne
rozładowanie akumulatorów to koszt 100 zł przy napięciu 10,5 Volta i 200 zł poniżej 10,5 Volta. Rozładowany
akumulator ulega trwałemu uszkodzeniu.Nie stosować agregatów prądotwórczych bez uzgodnienia tego z armatorem, bo
potrafią zniszczyć ładowarkę.Gdy jacht
jest podłączony do napięcia 230 V trzeba
zachować szczególną ostrożność, to napięcie potrafi zabić człowieka.
W razie zgubienia lub zniszczenia sprzętu stanowiącego wyposażenie jachtu z
kaucji zostanie odjęta kwota na pokrycie
straty.
Zdanie jachtu po czarterze w godzinach od 10 do 11, przy pływaniu bez masztu
zadnie jachtu do godz. 9:00.
Proszę o dokładne posprzątanie jachtu, sprzątanie jachtu za Klienta kosztuje 150 zł.
Inne wyposażenie................................................................................................................................................
Uwagi dotyczące stanu i wyposażenia jachtu:..................................................................................................…..
Kwituję pobranie kaucji w wysokości ....................................Słownie złotych ...............................................................
Parkowanie samochodu / ów
.............. Cena za dobę ............. Ilość dni ............... RAZEM .....................................
Podpis osoby przekazującej jacht Podpis osoby przejmującej jacht
................................................................... ..........................................................
Ciekawe adresy:
.